I köpvillkoren är Furnroom likställt med Furnroom.se. Innehållet på Furnroom.se tillhandahålls, uppdateras och hanteras av ACE-Com Group AB, organisationsnr 559434-9754. Furnroom följer all tvingande konsumentlagstiftning i Sverige.
Beställning
Vid beställningar av större möbler som sängar, soffor och liknande rekommenderas att du noggrant mäter i ditt hem för att säkerställa att produkten både kan bäras in och får plats i hemmet.
För att ge så snabba leveranser som möjligt kan Furnroom inte avbryta en beställning som är under behandling. Vill du senarelägga en leverans så kan vi hjälpa till från fall till fall genom att du kontaktar kundservice@furnroom.se.
Vid eventuella fel i lagerstatus förbehåller Furnroom sig rätten att justera detta i efterhand. Detta kan innebära en längre leveranstid eller att en artikel har utgått och inte kan levereras.
Furnroom reserverar sig för eventuell felaktig produktinformation. Bilder ska ses som illustrationer då de inte helt kan beskriva en produkt.
Bekräftelse
När du har lagt din order på furnroom.se får du en bekräftelse från Furnroom. Det är viktigt att spara bekräftelsen för eventuell framtida kontakt med vår kundservice.
Priser
Alla priser på Furnroom.se är inklusive moms på 25%.
Skulle Furnroom upptäcka fel i prissättningen på furnroom.se förbehåller vi oss rätten att justera priset efter kontakt med kunden.
Betalning
Vi erbjuder betalning via Klarna för din trygghet.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. En finess med Klarna Checkout är att den skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.
Leverans
Aktuella leveranstider anges på varje produktsida. Villkor för leverans anges även i kassan. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid betydande leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. Större försändelser levereras till tomtgräns till din bostad. Inbärningstjänster ingår ej. Avisering sker innan leverans och i vissa fall aviserar vår leverantör.
Kontrollera din leverans
Det är viktigt att du kontrollerar leveransen och tar bilder på eventuella skador. Skadorna ska även noteras av speditören. Uppenbara skador är att emballaget är skadat, varpå vi föreslår att ni kontrollerar dolda skador. Om inga uppenbara skador finns ska ni gå igenom produkten för att säkerställa att inga dolda skador finns. Skador som finns vid leverans ska anmälas till kundservice@furnroom.se senast inom 3 dagar för att kunna godkännas.
Reklamation
Kontakta oss via kontaktformuläret på vår hemsida eller via mail. Vi behöver en beskrivning, samt bilder av ärendet. Normalt tar ett reklamationsärende ca 2 veckor från det datum ärendet skickades in.
Återbetalnings- Och Returpolicy
Furnroom erbjuder ångerrätt i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda dig en full återbetalning eller byte.
För att vara berättigad till en retur måste produkten du vill returnera vara oanvänd och i samma skick som du mottog den. Den måste också vara i originalförpackningen.
Följande varor undantas från retur:
Presentkort
Beställningar där produkten produceras på kundens order. Exempel kan vara att kunden beställt en anpassad färg på en säng eller ett tyg till en soffa.
För att slutföra din retur kontaktar du kundservice@furnroom.se där mer instruktioner följer. Returnerar du en vara utan att kontakta oss först kan vi inte garantera återbetalning.
Det finns vissa situationer där endast partiella återbetalningar beviljas:
Varor som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknar delar av skäl som inte beror på vårt fel.
Varor som returneras mer än 30 dagar efter leverans.
Återbetalningar
När din retur har mottagits och kontrollerats kommer vi att skicka dig ett e-postmeddelande för att meddela att vi har tagit emot din retur. Vi kommer också meddela dig om godkännande eller avslag av din återbetalning.
Om returen blir godkänd kommer din återbetalning att behandlas, och en återbetalning kommer att göras inom några dagar upp till som mest 30 dagar.
Försenade eller uteblivna återbetalningar
Om du inte har mottagit en återbetalning ännu, börja med att kontrollera ditt bankkonto igen.
Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt bokförs.
Kontakta därefter din bank. Det finns oftast en viss bearbetningstid innan en återbetalning bokförs.
Om du har följt dessa steg och ändå inte har mottagit din återbetalning, vänligen kontakta oss på kundservice@furnroom.se.
Byte
Vi byter endast varor om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta till samma vara, skicka oss ett e-postmeddelande till kundservice@furnroom.se för vidare instruktioner.
Returfrakt
För att returnera din vara, kontakta kundservice@furnroom.se.
Du är ansvarig för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas ej. Om du får en återbetalning kommer kostnaden för returfrakten att dras av från din återbetalning.
Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta vara att nå dig variera.
Om du returnerar dyrare varor kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att ta emot din returnerade vara.
Behöver Du Hjälp?
Vi står till din tjänst! Kontakta oss på kundservice@furnroom.se om du har frågor som rör beställningar, leveranser, återbetalningar och returer.